Hoppa till innehåll

Foto

Brewskival

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Anagram

Anagram

Lättöl

• Members
  • Pip
  • 9 Inlägg:

Postad 19 april 2017 - 07:38

Var där förra året ,trevlig festival

http://www.hd.se/201...an-hela-varlden

#2 Stefan - Ölsvammel

Stefan - Ölsvammel

Beer Baron

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 474 Inlägg:
  • LocationÖrebro

Postad 19 april 2017 - 09:00

Lägg gärna upp mer info som t.ex. datum, tid, pris o.s.v. Länken du lade upp är låst.

Jag missar årets festival också, känns surt då många var så nöjda med förra året.

Kolla gärna in Ölsvammel - www.beerdrivel.se

#3 Fajanen

Fajanen

IPA

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 104 Inlägg:
  • LocationStockholm

Postad 19 april 2017 - 11:31

Biljetterna släpps 25/4 kl 12.00

Grymt bra förra året och jag ska dit iår igen.

Välkommen till vår utomhusfestival i Helsingborg! Festivalen äger rum 25-26(+27) Augusti på vårt Bryggeri! Det kommer finnas hantverksöl, mat, musik & massor med glada människor! Man köper sina öltokens på plats. En token kostar 30kr/st och ger dig 1 smakprov (10-15cl). Kan förköpas som paket eller köpas på plats. Föra året så välkomnade vi ca 3200 gäster under två underbara dagar!

Fredag 25 Aug - Cloudy day 
Lördag 26 Aug - Sunny day
Söndag 27 Aug - Hangover day* (NYHET)

* Hangover day är en extra bonus dag för Brewskival och är en reducerad version av festivalen. Vi kommer att ha cirka 20 kranar igång som vi själva håller igång. Inga bryggerier tvingas att servera öl på söndagen, med lite tur finns många av dom kvar som gäster istället. Vi kommer att servera vad vi har kvar från de två första dagarna + några extra Brewski's. Det kommer att finnas mat på plats på söndagen, dock ett mindre utbud (det kommer inte att finnas någon live musik på söndagen).

ENDAST KORTBETALNING, EJ KONTANTER! 

60+ Attending Breweries 
60+ Deltagande Bryggerier

7th Sun, US
Alefarm, DK
Bearded Rabbit, SE
Brekeriet, SE
Brewski, SE 
Cycle Brewing, US
Cigar City, US
Evil Twin, US
Garage Beer Co, ES
Hyllie Bryggeri, SE
J Wakefield, US
Nils Oscar, SE
Oppigårds, SE
Omnpollo, SE
Pipeworks, US
Stigbergets, SE
Transient, US
Trillium Brewing Company, US
Toøl, DK
Åre Bryggcompagni, SE
Örebro Brygghus, SE

... (More to be announced)

Follow us for more info at / Följ oss för mer information: http://info.brewskival.se

#4 Anagram

Anagram

Lättöl

• Members
  • Pip
  • 9 Inlägg:

Postad 24 april 2017 - 13:27

Sorry , artiklen var inte låst när den publicerades

#5 Anagram

Anagram

Lättöl

• Members
  • Pip
  • 9 Inlägg:

Postad 26 april 2017 - 18:41

30 kr för ett smakprov känns lite dyrt dok

#6 Mikael

Mikael

Imperial Stout

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 262 Inlägg:
  • LocationLinköping

Postad 27 april 2017 - 04:54

Är väl inga dussinöl som kommer presenteras? I vissa fall är smakproven på 15 cl också, vilket gör att det blir samma pris som på övriga mässor som tar 20 sek/10 cl.

#7 Getingen

Getingen

Beer Baron

• Members
  • 2 428 Inlägg:
  • LocationGöteborg

Postad 27 april 2017 - 13:23

30 kr för ett smakprov känns lite dyrt dok

Det låga inträdet väger upp det tycker jag. 

"Fredagsmys är latin och betyder full hemma"

#8 gnoff

gnoff

Lambic

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 502 Inlägg:
  • LocationMölndal

Postad 03 maj 2017 - 17:39

Ska dit på lördagen endast, var dock inte där förra året.

#9 viktormoller

viktormoller

Lättöl

• Members
  • Pip
  • 8 Inlägg:
  • LocationGöteborg

Postad 03 maj 2017 - 19:06

Tror ni att det bjuds på olika utbud på fredagen och lördagen? Funderar på endast lördag

#10 Fajanen

Fajanen

IPA

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 104 Inlägg:
  • LocationStockholm

Postad 04 maj 2017 - 07:46

Tror ni att det bjuds på olika utbud på fredagen och lördagen? Funderar på endast lördag

Förra året hade de olika öl. Lär ju vara så nu också.

#11 Anagram

Anagram

Lättöl

• Members
  • Pip
  • 9 Inlägg:

Postad 13 maj 2017 - 20:31

Det var olika öl efterhand som de tog slut förra året , några bryggerier serverade samma öl dag 2.
Stora delar av förra årets publik var "nybörjare" tex äldre dam som frågar på svenska om en ljus öl hos hardcorebryggare från USA ;-) blir nog mer kö detta året

#12 Johan

Johan

Beer Baron

• Members
  • 4 015 Inlägg:
  • LocationUppsala & Falun

Postad 13 maj 2017 - 21:12

Det var olika öl efterhand som de tog slut förra året , några bryggerier serverade samma öl dag 2.
Stora delar av förra årets publik var "nybörjare" tex äldre dam som frågar på svenska om en ljus öl hos hardcorebryggare från USA ;-) blir nog mer kö detta året

Kommer ihåg en kvinna som efter ett par timmar på festivalen blev rätt upprörd över att det inte gick att hitta någon vanlig jävla öl :)

Öl- och matbloggar på Portersteken som även finns på Facebook.

#13 Vignale

Vignale

IPA

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 101 Inlägg:

Postad 14 maj 2017 - 15:57

Jag och min polare fick hjälpa ett lite äldre vilset sällskap som "bara" varit på oktoberfestival i München till Nynäshamn där de kunde dricka bra ofiltread lager och så var de nöjda. Jag tycker att en stor del av charmen förra året var just blandningen av människor som inte alla sprang åt samma håll (som på MBCC i helgen). Man kunde dricka CCs Hunahpu utan att köa, prata med bryggare från Ukraina och Ungern med tveksam kvalité som hällde upp jämte några av världens bästa och dricka riktigt bra öl utan trängsel. Lär som sagt bli annorlunda i år men man kan ju hoppas.

Jag minns också första gången Brekeriet hade öppet på sommaren i Djurslöv och mer eller mindre hela byn dök upp, smakade och spottade ut. De var minst sagt förbluffade av tillströmningen av ölnördar och visste nog inte om de skulle vara stolta över att detta hände i deras by eller bekymrade för hur det skulle gå för de stackars bröderna och deras hemska öl. Men sedan hällde de i sig en massa ljus lager som klokt nog fanns i kylen och skrockade glatt när någon i gänget kom tillbaka från bardisken med något konstigt medan vi nördar festade på Cantillon blåbär, andra rara belgare mm och Brekeriets provbatcher.

Varför blir dessa tillfällen så minnesvärda? Kanske att de inte är så strömlinjeformade med tatuerarstol, metal, skägg och köer till samma öl utan lite mer avslappnat där ens eget nörderi sätts i något mer rimligt perspektiv. Det handlar ju ändå bara om öl och det är så lätt att glömma de spännande mötena.

#14 Getingen

Getingen

Beer Baron

• Members
  • 2 428 Inlägg:
  • LocationGöteborg

Postad 15 maj 2017 - 08:42

Jag och min polare fick hjälpa ett lite äldre vilset sällskap som "bara" varit på oktoberfestival i München till Nynäshamn där de kunde dricka bra ofiltread lager och så var de nöjda. Jag tycker att en stor del av charmen förra året var just blandningen av människor som inte alla sprang åt samma håll (som på MBCC i helgen). Man kunde dricka CCs Hunahpu utan att köa, prata med bryggare från Ukraina och Ungern med tveksam kvalité som hällde upp jämte några av världens bästa och dricka riktigt bra öl utan trängsel. Lär som sagt bli annorlunda i år men man kan ju hoppas.

Jag minns också första gången Brekeriet hade öppet på sommaren i Djurslöv och mer eller mindre hela byn dök upp, smakade och spottade ut. De var minst sagt förbluffade av tillströmningen av ölnördar och visste nog inte om de skulle vara stolta över att detta hände i deras by eller bekymrade för hur det skulle gå för de stackars bröderna och deras hemska öl. Men sedan hällde de i sig en massa ljus lager som klokt nog fanns i kylen och skrockade glatt när någon i gänget kom tillbaka från bardisken med något konstigt medan vi nördar festade på Cantillon blåbär, andra rara belgare mm och Brekeriets provbatcher.

Varför blir dessa tillfällen så minnesvärda? Kanske att de inte är så strömlinjeformade med tatuerarstol, metal, skägg och köer till samma öl utan lite mer avslappnat där ens eget nörderi sätts i något mer rimligt perspektiv. Det handlar ju ändå bara om öl och det är så lätt att glömma de spännande mötena.

Ja jag tyckte det var ovanligt mycket trängsel på MBCC i år och längtar verkligen efter Brewskivalen. Så här efter MBCC så inser man än en gång hur bra Brewskivalen var.

"Fredagsmys är latin och betyder full hemma"

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar