Hoppa till innehåll

Foto

Öl i Göteborg

• Please log in to reply
213 replies to this topic

#1 Manker

Manker

Moderator

• Administrators
  • 2 508 Inlägg:
  • Locationstockholm

Postad 28 juni 2011 - 21:41

Precis som med Stockholm så har Göteborg ett oerhört fint utbud av bra ölkrogar, så låt oss samla även Göteborgs alla vattenhål!

Listan fylls på allteftersom det dyker upp nya namn.

Haket - Bra ölutbud i en rätt avslappnad miljö, bra priser
3 Små Rum - Litet man trevligt rätt centralt i Göteborg. Bra utbud av öl till humana priser.

Spana in MankersBeer, eller Facebooksidan - En sida om hästar, öl och uppfödning av apor
Jobbar sedan 2016 på Omnipollo

#2 Jonas

Jonas

Folköl

• Members
  • PipPip
  • 17 Inlägg:

Postad 07 juli 2011 - 12:14

The Rover
Flying Barrel
Ölrepubliken
Ölstugan Tullen
Sen finns ju alltid Bishop Arms, min favorit är helt klart den på Järntorget.

Sen några som jag personligen tycker mindre om, men de har en del öl:
Golden Days
Flying Scotsman

Är la de jag kunde komma på just nu, finns ett gäng till. =)

#3 GoSatta

GoSatta

Beer Baron

• Administrators
  • 4 339 Inlägg:
  • LocationStockholm

Postad 07 juli 2011 - 12:15

Ölrepubliken, det var den som var Dilirum förr va? har dom fortfarande samma enorma öl sortiment?

#4 Jonas

Jonas

Folköl

• Members
  • PipPip
  • 17 Inlägg:

Postad 07 juli 2011 - 12:42

Ölrepubliken, det var den som var Dilirum förr va? har dom fortfarande samma enorma öl sortiment?

Yes, de blev uppköpta av The Rover. Och nej, de har inte samma stora ölutbud, var det som blev deras fall. Men utbudet är fortfarande stort.

#5 GoSatta

GoSatta

Beer Baron

• Administrators
  • 4 339 Inlägg:
  • LocationStockholm

Postad 07 juli 2011 - 12:46

Synd, att kliva in i deras öl-kyl var ju nästan som att komma till himlen :)

#6 finkultur

finkultur

Mellanöl

• Members
  • PipPipPip
  • 32 Inlägg:

Postad 07 juli 2011 - 16:00

Red Lion
Rotary Pub
Rotary Pub är en studentpub, men öppet för allmänheten. Riktigt billig öl! Dock stängt under sommaren nu vad jag vet.

#7 duvet

duvet

Folköl

• Members
  • PipPip
  • 26 Inlägg:

Postad 07 juli 2011 - 20:04

Angående rotary så jobbar all personal ideellt därför billig öl. Minns att vi betala 40kr för Flying dog raging bitch å 80 kr för Oscar blues imperial stout. Svårslaget, dock bara öppet ons-fre å under "skolterminerna". http://www.rotarypub.se/ obs du behöver INTE va student för att ga dit, alla välkomna

#8 Fredrik - Ölkultur

Fredrik - Ölkultur

Folköl

• Members
  • PipPip
  • 15 Inlägg:

Postad 08 juli 2011 - 13:09

Bästa stället i Göteborg är helt klart 3 Små Rum, många olika öl både på fat och flaska samt en passionerad Reza vid bardisken för det mesta. Ruskigt god vegetarisk hamburgare dessutom (och jag är inte ens vegtarian!).

#9 Kristopher

Kristopher

Beer Baron

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3 517 Inlägg:

Postad 12 juli 2011 - 14:28

Ska till Göteborg på fredag och tänkte besöka bland annat 3 Små Rum. Har dom bra mat där eller finns förslag på andra ställen att käka på?

Edit;
Vi besökte Ölrepubliken, 3 Små Rum, Bishops Järntorget och Ölstugan Tullen. Som ölnörd gillade jag 3 Små Rum bäst men som vanlig snubbe som är ute med tjejen så gillade jag Ölstugan Tullen bäst, även om Ölrepubliken och BA Järntorget också var väldigt trevliga.

#10 Fredrik

Fredrik

Lambic

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 369 Inlägg:
  • LocationGöteborg & Stockholm

Postad 16 juli 2011 - 14:39

Skönt med många bra tips nu när man ska flytta till Göteborg och börja plugga om en månad.

#11 Neeskens

Neeskens

Lambic

• Members
  • 469 Inlägg:
  • LocationMölndal

Postad 18 juli 2011 - 19:29

Alla ställen nämnda ovan är kanon. Vill jag bara dricka öl går jag oftast till tre små rum, men är jag ute efter både mat å dryck blir det gärna The Rover....deras burgare är ju löjligt fina.

#12 Macabre

Macabre

Lättöl

• Members
  • Pip
  • 4 Inlägg:
  • LocationMalmö

Postad 18 juli 2011 - 19:51

Het Amsterdammertje har en hel del intressant öl från både Belgien och Holland.

#13 Rutgersson

Rutgersson

Folköl

• Members
  • PipPip
  • 16 Inlägg:

Postad 20 juli 2011 - 10:10

Rotary är skitbra!

Förutom det redan påpekade att öppettiderna är så där, så riskerar man även att behöva sitta i närheten av en massa overaller (pubertala chalmerister i uniform). Men det kan det ju faktiskt vara värt... ibland.

Det bör i alla fall påpekas att risken finns!

Angående rotary så jobbar all personal ideellt därför billig öl. Minns att vi betala 40kr för Flying dog raging bitch å 80 kr för Oscar blues imperial stout. Svårslaget, dock bara öppet ons-fre å under "skolterminerna". http://www.rotarypub.se/ obs du behöver INTE va student för att ga dit, alla välkomna

#14 Rafiki

Rafiki

Lambic

• Members
  • 544 Inlägg:
  • LocationGöteborg

Postad 11 augusti 2011 - 01:40

Rotary är skitbra!

Förutom det redan påpekade att öppettiderna är så där, så riskerar man även att behöva sitta i närheten av en massa overaller (pubertala chalmerister i uniform). Men det kan det ju faktiskt vara värt... ibland.

Det bör i alla fall påpekas att risken finns!

Det är vi dels i overaller som hjälper till att driva stället och dom flesta av oss är intresserade av att testa roliga öl.

Annars är det bara till att dyka upp vare sig du är student eller inte. Många ölintresserade kommer dit nästan endast för priset.
You haven't had a real beer until you've had one out of a growler.

#15 Simon KG

Simon KG

IPA

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 139 Inlägg:
  • LocationKosta

Postad 17 augusti 2011 - 14:54

Citypubben tror jag inte är nämnd!

#16 Neeskens

Neeskens

Lambic

• Members
  • 469 Inlägg:
  • LocationMölndal

Postad 03 september 2011 - 19:22

En som borde ha potential är the temple pub på linnégatan med 22 kranar, men det är ju bara mainstream på varenda en, tråkigt...

#17 Johan

Johan

Beer Baron

• Members
  • 4 015 Inlägg:
  • LocationUppsala & Falun

Postad 03 september 2011 - 20:04

Jag ska på studieresa till Göteborgsområdet senare i höst och vi ska då bo på Göteborgs Vandrarhem. Jag vet egentligen inte om det kommer finnas tid att gå ut och ta någon öl på kvällarna, men utifall det gör det, vilken/vilka av de bra pubarna är enklast att ta sig till från vandrarhemmet?
Öl- och matbloggar på Portersteken som även finns på Facebook.

#18 rickgordon

rickgordon

Lambic

• Members
  • 441 Inlägg:

Postad 03 september 2011 - 20:41

Johan, från ditt vandrarhem har du väl ca en kvarts promenad till BA Avenyn, City Pub, 3 Små Rum och Flying Barrel. Alla fyra pubarna ligger endast ett stenkast fån varandra.
Det är också väldigt enkelt att med spårvagn ta sig till BA Järntorget, BA Västra Hamngatan, Rover och Haket (den sistnämnda inkl. en 5 minuterspromenad) med spårvagn. Tar inte mer än ca 10-15 minuter.

#19 Johan

Johan

Beer Baron

• Members
  • 4 015 Inlägg:
  • LocationUppsala & Falun

Postad 03 september 2011 - 21:21

Johan, från ditt vandrarhem har du väl ca en kvarts promenad till BA Avenyn, City Pub, 3 Små Rum och Flying Barrel. Alla fyra pubarna ligger endast ett stenkast fån varandra.
Det är också väldigt enkelt att med spårvagn ta sig till BA Järntorget, BA Västra Hamngatan, Rover och Haket (den sistnämnda inkl. en 5 minuterspromenad) med spårvagn. Tar inte mer än ca 10-15 minuter.

Tackar! Siktar nog på 3 Små Rum om det blir möjlighet att ta sig ut och slira lite :)
Öl- och matbloggar på Portersteken som även finns på Facebook.

#20 Simon KG

Simon KG

IPA

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 139 Inlägg:
  • LocationKosta

Postad 06 september 2011 - 15:51

Rover har Kissmeyer Sthlm Syndrome på tapp om den inte är slut. Ett bra tips om man inte har testat den.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar